Jamey Rodemayer

Mamma och jag va lite löjliga när vi va ute och gick. Vi drog till Brosjön för att gå slingan men efter typ 2min så började vi skrämma upp varandra att vi skulle möta en älg eller nått så vi blev så rädda att vi gick tillbaka. Sen gick vi vid bilvägen istället för det kändes tryggare :P Nu när jag pratade med pappa så sa han att han hade mött en älg precis vid vägen vid Brosjön så det va väl tur att vi vände igen.

På radion idag hörde jag att Lady Gaga hade gjort en tribute till en kille som hette Jamey Rodemayer. Han var bara 14år och tog livet av sig efter att han blivit mobbad för hans läggning. Det är hemskt hur långt det kan gå, mobbning är bland det värsta för barn och ungdomar. Jag hoppas att alla de männsikor som mobbade honom i skolan för att han var gay eller bisexuell verkligen mår dåligt över sig själva nu. Hur kan man ständigt trycka ner en annan människa? Är man så liten som människa själv att man känner att ända sättet att må bra över sig själva eller rättare sagt, inte må lika dåligt över sig själva är att få en annan helt oskyldig människa att må sämre..

Mobbare är töntar, mobbare är nördar som inte kan accpetera att alla är olika och att man aldrig, aldrig kan må bättre över sig själv genom att skada någon annan. Man kanske aldrig tror att det ska gå så långt som självmord, men tänk om, skulle du då klara av att leva med dig själv? 

Flickan du nyss kallade tjock, hon överdoserar batningspiller.
Flickan du nyss kallade ful, sminkar sig i timmar i hopp om att bli omtyckt.
Flickan du nyss kallade hora, har så dåligt självförtroende att hon inte vågar säga nej.
Killen du nyss knuffade, han blir misshandlad hemma.
Killen du nyss kallade bög, är självmordsbenägen för att han inte är "normal".
Killen du nyss kallade efterbliven, har inlärningsproblem och läser 4 timmar om dagen. 

Tänkt på det nästa gång du gör någon illa, Jamey ropade efter hjälp men ingen hörde honom.

 
Jag får rysningar och tårar i ögonen av den här låten.


http://www.huffingtonpost.com/2011/09/20/jamey-rodemeyer-suicide-gay-bullying_n_972023.html

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback