Spöregn

Nätet låg nere igår pga spöregn. Medan jag och mamma väntade på Casse så gick vi runt på shopping gatan, hittade lite små grejer och mamma hittade rätt mycket.
Efter madam Tussaud så gick vi och käka lunch och följde vi med Casse hem. Tog en fika med dom och packade ihop casses grejer som vi ska ta med oss hem.
Vi tänkte att vi skulle åka hem inom en timma så vi slapp betala igen på spårvagnen. Så när vi gick från Casse regnade det som fan, både jag och mamma hade uggs som kanske inte är drömskorna i regn. Mamma sa hela tiden att vi inte skulle hinna, vår biljett gick faktiskt ut 49 och det va för långt till hållplatsen. Men jag skulle kriga och vara optimistisk. Helt plötsligt ser jag spårvagnen och börjar springa med alla  mina tunga påsar och mamma efter. Vi måste sett as roliga ut när vi sprang runt, men vi hann med en minut till godo på vår biljett.
Väl hem från Centralstationen så regnade det ännu mer och jag klampa i värsta vatten pölen så jag va lagom torr när jag kom upp. Fick en överraskning på rummet när jag märkte att det hade läckt in vatten från fönstret och alla mins väskor var blöta. Mamma satt sig och fönade allt torrt snäll som hon är :)
Nu ska vi göra i ordning oss för att möta Casse och spendera dom sista timmarna innan vi åker hem.


Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback