Ragga

Farmor och syskonen kom över för lite julfirande. Mysigt som alltid och jag har verkligen saknat farmor massor! Satt och pratade med Ylva lite om att ragga på krogen och sådär, det fick mig att börja tänka på vem är det egentligen som ska ta första steget? Jag menar skulle jag se en snygg kille på krogen så skulle jag aboslut inte gå fram till honom, jag är väl för feg antar jag. Jag förväntar mig alltid att det är killen som ska ta första steget, att det är han som ska komma fram till mig om han nu tycker jag är snygg tex..

Jag träffade E utanför ett ställe och jag tyckte han va snygg men jag hade ju aldrig gått fram och börjat prata med honom utan jag hade stått där som ett fån och sen ångrat det dagen efter. Så det va väl tur att han kom fram till mig då ;) Men finns det något som säger att tjejer inte lika gärna kan gå ut och ragga som killar gör? Jag beundrar de tjejer som ser en kille, vet att målet ikväll är att få hans nr och sedan genomföra det, tänk om jag kunde vara mer så! Handlar det om självförtroende eller måste man bara va kaxig nog (eller full nog)?!

Jag har varit små kär i en kille i typ 2år (kanske va lite överdrift) men jag har aldrig vågat säga något eller ens pikat om att jag är de minsta intresserad.. Istället sitter jag och tänker att om han nu skulle vara intresserad av mig så kan väl han säga något annars är de ju ändå inte värt att jag ska skämma ut mig om jag inte har en chans. Och om han eller någon annan för den delen skulle vara lika nördig som mig och inte våga så skulle jag tycka att han var för feg för mig så då va det väl ändå inget att ha.. Mycket dubbelmoral på mig känner jag, men det är så jag tänker, kanske därför jag är singel? Haha, nej men jag är inte bitter, vafan ska man vara det för?

Hela grejen men raggande, dejtande osv är för komplicerat och för svårt för min del så jag skippar det. När det är menningen att jag ska träffa någon så gör jag det, dvs om jag inte redan gjort det! PUSS!


Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback