Sockervanilj och mumskärlek

Den dagliga morgonpromenaden med casse blev längre idag. Gick upp vid kvart i 11, gav hundarna mat och gjorde i ordning mig. Timpa tog Biffen idag och jag tog med mig Roddy. Vi gick ner till badet (det tar ca 30-40min från mig) och Roddy badade lite. Skön promenad och efter blev det en god frukost. Jonni hade köpt frallor, juice och en drickyoghurt på det :) Efter frukosten tog vi det lite lugnt, gjorde världens starkaste kaffe eftersom kaffebryggarn var så b. Duschade och sen åkte vi och skulle till Farsta. Pappa ringde när vi var på Dalarövägen och sa att dom hade fått soppatorsk. Fick åka till Handen och köpa en dunk och åka tillbaka till dom. Efter det så fick vi istället följa med pappa.

Käkade i stan på ett tappasställe, så spillde jag cola i mitt knä. Jag titta på pappa och ba:
-Vafan gör jag?! 
Pappa sitter knäpptyst och bara kollar på mig.  
- MEN PAPPA JAG BEHÖVER EN SERVETT?!?!?!?!
Pappa: - Men jag har ingen.
- Nu ser det ut som att jag har kissat på mig.
Pappa: -Är det mitt fel eller?
-JA!!
haha, jag funderar på att köpa pmstabletter :P

Åkte dock till Skhlm och Cubus hade 30% bara idag så ett snabbt spontanköp fick det bli. Ett vanligt linne och en vit skjorta :) Åkte hem till mamma och efter att ha myst med mackan hela kvällen blev det kaffe med mamma. Nu ska jag dricka en till kopp, för idag är jag "barnfri" så ska sova länge imorgon ;)

Imorgon ska jag försöka hinna fixa naglarna och ringa några samtal. Ska ut på vägarna med mamma också och sen får man väl se vad kvällen  har att erbjuda.

Jag och mamma satt och pratade bloggar, hon sa att hon skulle starta sin egen blogg (tror det va lite ironi) och att hon skulle lägga upp recept, vilket jag tyckte var en skit bra idé. Sen började vi snacka om människor och mamma var så jävla nyfiken så då sa jag till henne att hon va värre än 14åringarna på facebook chatten och att hon kanske skulle starta en skvallerblogg. Så jag håller er uppdaterade hur mammas bloggkärrier går.

Fransmän är roliga dom, istället för vaniljsocker så blir det sockervanilj och istället för kärleksmums så blir det mumskärlek :P Diman bjuder på några skratt när han ska baka, ni får gärna komma och observera om ni vill.




Mammas skämt: "Nu blev jag lätt mörkrostad utan solljus"


Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback