Tacktal till SL

Först vill jag bara börja med att tacka SL för att dom helt enkelt finns. Jag har under vintern klagat mycket på all kaos som varit, tåg som varit inställda, bussar som har blivit försenade, och vem har fått tagit skulden för detta?

Ja, du tänker helt rätt, SL.

Istället för att prata illa om SL och dess så kallad insats i samhället så skulle jag istället vilja tacka dom! Tänk på hur många personer som lever på grund av dom?

SL har gett mänskligheten en ny chans. Hade det inte varit för dom så hade nog inte antalet självmord sjunkigt som dom gjort. Tänk på de som tänk hoppa framför tåget, men det kommer inget tåg, tänk va bra att de fick en andra chans. De kanske egentligen inte ville dö utan det kanske bara va ett rop på hjälp?!

SL hörde erat rop och ställde in alla tågen. Det är ju mer förekommande att människor blir deprimerade under vinter halvåret och depression är en vanlig förekommande anledning till självmord. Så nu när vår solen kikar fram, nu när fåglarna börjar sjunga, nu när människor och björnar går ur sitt ide så kan SL igen rulla på rälsen och inte vara lika orliga att något som detta kommer inträffa.

Nu ber jag er alla att inte klandra, utan tacka SL för deras starka insats hos de svenska folket. Tacka dom för alla liv de sparat. Tacka de för alla lediga stunder från jobb/skola som de gav oss. Vi vill tacka SL för att ni är just ni, vi vill tacka SL för att ni aldrig är i tid eller för att ni helt enkelt ställer in era avgångar.

Tack!


Kommentarer
flisan

hahahah, sant när man tänker efter ;) som på hjälp oså ligger han där på rälsen o väntar på tåget så han kan ta livet av sig. oså kommer de aldrig o när han ska ringa och klaga kommer tåget typ en timme senare, så då dog han ju faktist inte. TACK SL!



2010-03-30 @ 17:11:28
Cassandra

haha jag tycker att jag var iallafall lite rolig där?! ;P



Blogg: http://cassandralt.blogg.se/
2010-03-31 @ 10:31:23




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback