Cannabis debatt

Jag är trött på att vara tyst och jag skiter i vad folk tycker om min åsikt. Hade en "debatt" på facebook ang. den här videon.. Vad tycker ni? Skulle kunna sitta i timmar och debattera om cannabis och alla fakta osv men nu är klockan snart två så jag skiter i det, godnatt!



Nicole Labidi Timper:
Legalisera skiten så vi slipper onödigt stora satsningar på att försöka stoppa folk från att röka. Lägg hellre pengarna på något vettigare som att hitta ett botemedel mot cancer eller något, folk har mer nytta av om det skulle ske och lets face it, hur många bryr sig egentligen om du röker lite gräs?

Person:
Risken för oss helg alkisar är att vi skapar oss ytligare ett beroende… Så ta det lugnt. Jag håller med om mycket i filmen … men jag tror inte att det är bättre att "puffa" när man är 12-13år än att dricka "bira" Ta reda på fakta från olika instanser! Va Openminded!

Nicole Labidi Timper
Jag tror personligen inte att man kan bli beroende av gräs. Jag har aldrig rökt själv men jag ser inget farligt med att göra det. Tycker dock att alla överdriver när dom kallar det en drog

Person
: Jag har inte rökt själv… så vi kanske inte är så bra på området! HAHA Men visst ska vi ha åsikter! Det är så man lär sig! Jag tror man kan bli beroende!

Nicole Labidi Timper:
Jag tycker ifs inte att. Man varken ska röka eller dricka när man är 12 år och jag säger absolut inte att det är bättre att ungdomar röker. Är bara så jävla trött på alla debatter om cannabis och vilken farlig drog det är. Men om vi vänder på allt så är det väl bl.a. regeringen som borde bli lite mer openminded?

Nicole Labidi Timper:
Jag tycker bara att det är fel att dom kommer med falsk fakta om hur farligt det är, jag menar hur många har dött av en överdos av braj? Hur många har dött av överdos av piller? Hur många har dött av alkohol?

Person: Du har helt rätt!! Det är en galet svår fråga... och jag lovar att regeringen gör det lätt för sig, genom att säga "BUUU" Dom tycker sig inte ha tid med den debatten! Det lär bli en JÄTTE DEBATT om vi ska legalisera! Vi kanske ska avkriminalisera istället?

Nicole Labidi Timper: Tycker dessutom att det är falsk propaganda att braj leder till tyngre droger, snacka om trångsynthet och att dra alla över samma linje. Med tanke på hur farlig alkohol är (vilket är bevisat på så många sätt och så många gånger) så tycker jag att man lika gärna kan införa alkoholförbud I Sverige. Men det skulle bara skada den svenska ekonomin eftersom smugglingen skulle bli större än den är idag.

Person: Sanning igen!

Nicole Labidi Timper: Det kommer det absolut bli men istället för att lägga ner massa tid, pengar och resurser på att stoppa rökat så kan man väl skita i dom som röker. Håller med dig om en avkriminalisering

Person: Vi lär inte lösa problemet här och nu… men jag uppskattar din intelegens och din raka linje om vad du tycker och tänker! Hoppas vi kan diskutera i framtiden! /Kram

Nicole Labidi Timper: Tack desamma, jag menar absolut inte att du har fel utan säger bara min åsikt :)

Person: Jag vet!

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback