Första timmarna

När vi kom fram till Gambia så höll vi på att dö av hettan. Vi hade åkt från 25 minus och kom fram till 38 plus. Killarna stod och vänta på oss på flygplatsen och att vi var 4st med 4 resväskor och 5 handbagage hade tydligen inte nått ända fram med tanke på att dom va 3st som kom. Vi började packa in i bilen och ganska snabbt insåg alla att vi behövde en till bil så Morro fixade det. Efter ett tag kom det en liten grön taxibil och vi lastade bilarna. Killarnas bil hade pajat så då kom i mekanikerns ja vet inte om man kan kalla det bil riktigt men a. Mackan hoppa in i bilen och 5-6st fick putta igång bilen, mackans min var overdelig när han trodde att vi lämnade honom så casse fick springa bredvid bilen så han såg att hon va där. Taxichauffören hade en så liten bil så att bakluckan inte gick att stänga men då fick han en genialisk idé. Han knyter helt enkelt fast bakluckan med sin mobilladdare, enkelt. Tillslut packar vi in oss i bilarna och jag, mamma och ante åker med taxin medan casse, mackan, morro och volkan åker i den så kallade bilen.
På väg till hotellet ser jag människor som är ute och rastar sina åsnor, folk med tjocka kläder och ja massa annat. Vi kommer fram först och inser att dom andra inte kommit fram ännu, vilket va lite konstigt eftersom dom låg framför oss hela vägen. Efter 10min väntan bestämmer vi oss för att checka in och gå till rummen. Inte långt efter kommer dom andra, och min resväska pajar.

Resten av dagen/kvällen tog vi det lugnt, gick ut och käka och somnade vi 10 tiden. Dagen efter vaknade vi vid 8, käka frukost och gick till stranden.

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback