Rädlsa

Hur ska man hjälpa någon som inte vill ta emot din hjälp? Även om du själv har varit i samma sits en gång, så kan du aldrig förstå hur just denna person tar det. Det är hemskt det som händer, det som är hemskast av allt är att personen är helt ensam. Det finns så många som finns här, men personen ser det inte...
Hur säger man till någon vad personen ska göra? Hur säger man vad som är rätt och fel? Hur vet man ens själv vad som är rätt och vad som är fel?

Rädsla gör olika saker med olika människor. Vissa agerar ut sin rädsla för att inte visa sig svag, andra stänger in sig helt och hållet. Vi kan sitta och säga nu och säga vad vi skulle göra och hur vi skulle agera i en situation men det sjuka är att vi aldrig, aldrig kan förbereda oss för i stundens hetta, precis när allt händer så är vi så oförberedda. Vi är så oförberedda hur vi reagerar, hur vi hanterar en situation..

Jag känner mig hjälplös som verkligen sträcker ut min hand till någon som är en främling för mig, men jag vet att även om jag inte kan hjälpa helt och hållet så kanske jag kan göra något. Jag försöker verkligen och jag kommer försöka tills jag lyckas för jag vet hur det känns att vara ensam och jag vet att det inte är en känsla någon vill uppleva. Jag vet också att det inte hjälper att stänga in sig, att isolera sig från omvärlden, för någon gång måste man öppna upp sig själv och prata. Man kan inte bära runt på allt själv, det är bevisat och jag vet hur mycket man lider inombords. Faller du så får du ett sår, men med lite plåster och tid så läker du. Tar du inte hand om dig själv så kommer du till slut gå sönder, du är inte gjord av sten..

Vi är trotts allt människor, inte robotar eller superhjältar..


Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback