Dag.9 Min tro

Jag är ingen religiös person, jag tror inte på Gud. Jag tror inte på att Jesus gick på vatten eller att hans morsa blev på smällen som oskuld. Jag tror dock att Jesus fanns, men han var inte Guds son. Han gick säkert på is och ville skryta för polarna.

Jag tror på att allt som händer, händer av en mening, dvs Ödet. Jag tror inte på att allt är förutbestämt, att det inte spelar någon roll vad du väljer att göra för det redan är bestämt att du ska göra exakt så. Däremot tror jag att allt händer av en anledning. Om jag har två val och jag väljer det ena och jag får någon vinnig utav det så var det meningen att jag skulle få det just den här gången och om jag däremot inte fått någon vinning utav mitt val så var det meningen. Man kan inte få vinst varje gång.

Jag tror också lite på det här med karma, att om du gör bra saker så händer det dig bra saker och om du gör dåliga saker så händer dåliga saker. Jag tror inte direkt att Josef Fritzl skulle skrapa fram en mille på triss liksom (dåligt exempel men ni fattar min poäng).


Jag tror på att andar finns, att man faktiskt kan få kontakt med "den andra sidan". Jag tror på så mycket som att man åter föds, men jag är även lite skeptisk. Jag tror att det finns så mycket som vi inte vet om, som inte har bevisats än, att vi bara inte har kommit så långt att vi faktiskt kan konstatera att tex det finns små gröna gubbar från mars.


Det spelar ingen roll vad jag säger eller hur duktig jag är på att argumentera för min tro, för er som är religiösa så spelar det ingen roll. Vad jag än säger så kommer ni inte att ändra eran åsikt och desamma gäller vad ni säger till mig. Att diskutera religion leder ingen vart. Religion skapar krig, konflikter och hat.


Vad tror ni?



Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback