Grattis Casse på 22års dagen!

Och grattis Rickie på 23års dagen!

Idag väckte mamma mig vid halv 9, gick upp och gjorde i ordning mig och sen begav vi oss till stan. Efter åkte vi till Kungens kurva och köpte lite paket till casse. Hämtade mackan från skolan vid halv 1 och sen åkte vi hem till casse. Vi käkade tårta och till middag blev det kebabspett, sallad, tsatsiki och pommes :)

Vilket snöoväder det blev när vi skulle åka hem, helt sjukt. Mamma försökte köra fram bilen till porten eftersom vi hade mycket och bära men vi kom fan inte ens upp för backen! Så jag, marcus och biffen kriga oss upp med påsar och väskor. Höll på att dö av garv när mackan skulle plocka upp biffens bajs, haha så jävla söt! Marcus började gråta för vi fick all snö i ögonen, som dessutom gjorde ont, men sen börja vi garva ännu mer, han insåg nog hur löjlig han var som grät. När vi väl kom fram till porten så såg vi ut som tre blöta hundar, min mascara va under hela ögonen och marcus och jag tittade på varandra och börja garva ännu mer.

När mackan gick och la sig slog jag och mamma på en film, I gryningens timmar. Den handlar om när de franska judarna deporteras till läger under andra världskriget. Ursch, riktigt hemsk film men rekomenderar den starkt. Det som berör mig så mycket med filmer som denna är att allt det här faktiskt hände. Det är därför det gör så ont att se barnen bli bortdragna från deras mamma och man inser att de är sista gången dom kommer se varandra, eller när alla barnen hoppar på tåget så vet man att de kommer gasas ihjäl när de kommer fram, man kan nästan känna smärtan när folk efter kriget försöker hitta sina nära och kära men möts av ett foto på dom på väggen. Jag tror jag aldrig har gråtit mig igenom en hel film förrut.

Nu ska jag gå och lägga mig, ska upp tidigt imorgon också. Puss och kram!




Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback