Dag.21 Det här upprör mig

Något jag hatar och som gör mig väldigt upprörd är orättvisa. Orättvisa mot människor för dom har en annan hudfärg eller är speciell på annat sätt. Att man kan dömma människor utifrån något som löjligt som klass eller hudfärg är trångsynt och hörde hemma på 1600-talet. Vi lever faktiskt på 2000-talet, seriöst! Vi är alla människor och det är de vi borde utgå ifrån i första hand, inte vad våra förfäder gjort, vilken ålder man har eller vilket land vi kommer ifrån.

Jag blir upprörd av att skriva om orättvisa så nu slutar jag medan humöret fortfarande inte är nere på noll.




Kommentarer
Lina

Sv: Naw ser juh de :P



Håller med



Blogg: http://startalloveragen.blogg.se/
2011-02-18 @ 19:45:29




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback