Stress

Igår va en stressig dag från morgon till kväll kändes det som. Stressade från stranden, hann precis hem och byta om innan jag va tvungen att gå till bussen. Mötte mickan och chippen i stan och precis när vi skulle sätta oss och fika får jag ett samtal av casse:
-Du måste till slussen och hämta pengar av pappa.
Stressade från södra till slussen, hämtade pengar och vidare mot skanstull för att sätta i pengarna till resan. Väl framme vid banken så är det stängt! Närmaste bank som är öppet till 6 var hamngatan. Kolla på klockan, halv 6. Vi hinner aldrig!
Ner till tbanan igen, sprang typ till hamngatan (hela vägen tänkte jag att vi aldrig skulle hinna) och in på banken. Världens längsta kö, 5 över 6 var det våran tur. Direkt efter gick vi till ett café. Då fick jag ett sms av casse:
"Resan är betald, vi åker till Rhodos på söndag:D"
När vi sitter och fikar så tänkte jag att klockan va halv 6 så jag hade ju hur mycket tid på mig som helst eftersom jag började 9 :) Det visade sig dock att klockan va halv 7, jag och chippen skynda mot tåget men missade det (för jag vägra springa).
Åkte och lämna pengar till mamma, tanka och hämta casse. På väg ut mot ön ringer pappa, vi va tvungna att köpa groggvirke. In på maxi Haninge fort ut igen. När vi närmar oss dalarövägen kommer vi på att vi glömt cigg, tillbaka mot  haninge, ut igen.
När vi väl kom fram tog vi en snabbcigg med pappa och casse sen tog vi med oss hunden och drog. Va tvungen att stanna igen för att köpa hundmat och sen upp till lilla p för att mötta mackan och magnus. Helt slut när jag kom fram men natten gick bra ändå.

Nu har jag precis varit ute med roddy i hettan, vi är lika trötta båda två. Systemet kirrat. Snart ska jag och casse in till stan och hämta tim och käka med dom andra ungarna. Sen blir det att möta upp frugan och hitta på något :)
Imorg 03:00 åker vi mot arlanda och 10:50 är vi framme i Rhodos :D


En vecka bara med bror :)


Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback