Världens längsta inlägg

Det har varit dåligt med inlägg den senaste tiden men massor av saker har hänt. Tänkte egentligen inte skriva här vad som har hänt men nu när Casse har gjort det så tänkte jag att det går bra.
i torsdags blev cassandra gripen, jag stod här som ett fån och visste inte vad jag skulle göra. Jag hämtade pappa och vi åkte direkt till Solna (det va dit hon fick åka), jag, pappa, tim och två vänner till familjen satt där i kanske 2 timmar och väntade på svar. Vi pratade med polischefen som var väldigt trevlig och sen fick vi veta att cassandra hade blivit anhållen..
tanken på att hon skulle ligga och sova i en kall cell på en jävla madrass av gummi fick mig att bli både arg och ledsen. Pappa och jag ringde många samtal den kvällen, till familj, polisen och åklagaren. Efter få timmars sömn ringde jag advokaten och han berättade att häktningsförhandlingen började klockan ett, vi fick inte medverka men vi fick sitta utanför.
Gjorde i ordning mig på 5mun och åkte och hämtade petra, vi kom till tingsrätten halv 2 och jag förstod när hennes advokat kom gåendes själv att hon hade blivit häktad. Så jag och Petra åkte till häktet för att lämna grejer men hon hade inte kommit dit än. Åkte förbi mamma på en fika, stackarn hon var så ledsen. Åkte tillbaka till häktet, va där 1 min innan dom stängde (efter en galen bilresa dit) men dom va snälla och lät mig lämna in grejer.
Lämnade Petra och fick sedan sitta i bilköer någon timma, det va bara jag och mina tankar på vägen hem, mobilen va död och ingen radio. Jag var helt chockad över att hon satt häktat, min syster, som en jävla mördare eller nått.. Singelfesten ställde vi in samma dag och vi fick många frågor om varför och folk som var arga, men vi kunde inte utan Casse.
En seg helg blev det, åkte till mamma i lördags och fick då ett samtal av Madde dom berätta att dom hade haft inbrott i sitt förråd (jag har mina saker där), dom hade tagit alla antes vinterkläder, hemskt att man inte ska kunna ha sina kläder och saker i ett förråd utan att bli av med det.. Några timmar efter fick jag ett samtal att Casse hade haft inbrott.. Då orkade jag inte mer, jag satt mig bara på golvet och bröt ihop.
jag, mamma och Ylva åkte hem till Casse dagen efter för att se vad som var borta och det va i princip allt, till och med hennes p-piller! Jävla luffar ungar, vi fick veta vilka det va men ingen erkände att dom hade tagit sakerna utan skyllde ifrån sig på någon annan eller sa "jag tog bara.." trött på folk, blir äcklad av folks beteende!
i måndags fick Casse komma hem, vilken lättnad, vilken glädje! Sitter i casses tomma hus, försöker få i gång en brasa eftersom det är svinkallt här inne. Roddy knallar omkring och jag har sovit med ett basballträ vid sängen, man kan aldrig vara nog försiktig!
Ylva klämde förresten min tumme i bildörren så jag är lite handikappad just nu :P det va en olyckshändelse men ont gjorde det!
Ha det gött

Kommentarer
Anonym

Stora, starka, vackra underbara dotter!

Love you!

/Mami



2010-12-15 @ 17:46:31
Nicole

Grattis till första kommentaren ;) Älskar dig mamma :)<3



Blogg: http://collboll.blogg.se/
2010-12-16 @ 01:16:43




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback