mitt jobb ger mig för mycket tid till att tänka..

Jag sitter och läser Mia Törnbloms självbiografi. Jag blir chockad över hur öppen och ärlig hon är i sin bok om sitt förra liv, om vad hon har gjort för att få tag i droger, hur många hon har svikit. Men jag blir inspirerad av hennes ord. Jag vill glad på ett konstigt sätt när jag läser om hennes kamp att bli drogfri. Det får mig att börja tänka på allt i mitt liv. Alla människor som jag mött, alla som betytt något, alla som fortfarande betyder något. Jag tänker på saker jag ångrar, saker jag minns med glädje, med sorg, ja, jag tänker helt enkelt på allt som varit. Jag satt och skrev ner massa saker som har varit positiva och negativa, om alla olika människor som har spelat en stor roll till den jag är idag. Men det är inget jag tänker sitta och skriva här, men det är skönt att få ur sig det ialla fall.

Jag har kommit fram till att jag får för mycket tid över till att tänka när jag jobbar, det kanske är bra att man får tänka igenom saker och ting men ibland så orkar jag faktiskt inte. Jag kan börja tänka på saker från ingenstans. Satt och letade efter fina och meningsfulla citat och ordspråk som jag vill skriva på väggen i sovrummet, inte här men när jag flyttar. Det kanske var det som fick igång mina tankar?!

Börjar känna mig lite bättre, men jag håller tummarna på att jag inte vaknar sjuk sen. Sjukt vad dom sista timmarna har gått fort, jag har varit så inne på att läsa och skriva så har inte ens hunnit tänka på att tiden går. Skönt ändå, snart så får jag gå och sova.

Ska återgå till min braiga bok, den är dock slut snart så då vet jag inte vad jag ska läsa :(


Tycker så synd om honom som måste sova med den :(


Att fela är mänskligt, att förlåta är gudomligt


Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback